طلاق توافقی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 20 آذر 1395
بازدید : 261
نویسنده : s.a

برای اطلاعات کامل در خصوص طلاق توافقی توصیه می شود که قسمت اول تا چهارم توضیحات کامل برای طلاق توافقی را که توسط وکیل خانواده نوشته شده است مطالعه کنید و یا با ما تماس بگیرید. مشاوره تلفنی طلاق توافقی رایگان است.

اما به طور خلاصه این که طلاق توافقي به طلاقي گفته مي شود که زوجين به هر دليلي تمايل دارند با تفاهم از هم جدا شوند هر توافقي که آنها در خصوص مهريه ، نفقه، جهيزيه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود به عنوان مثال توافق مي کنند زوجه مهريه را در قبال طلاق ببخشد يا دريافت کند و يا با شرايط توافق شده مهريه پرداخت شود بنابراین تمام موارد توافق در راي دادگاه منعکس خواهد شد و قابليت اجرا دارد.

طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟ طلاق توافقي با توجه به رويه مختلف شعب دادگاه های خانواده در تهران معمولا کمتر از يک هفته تمام خواهد شد. در طلاق توافقي علاوه بر حقوق مالی، حضانت فرزندان، نحوه ملاقات و نفقه فرزندان با توافق در راي دادگاه مشخص مي شود وکلاي پايه يک پارساي با اشراف کامل به مجتمع قضايي هاي متعدد تهران طلاق توافقي را با کمترين زمان و منصفانه ترين حق الوکاله براي شما انجام خواهند داد.

نکته: توجه داشته باشید هیچ زن و شوهری نمی توانند بدون رای دادگاه به دفتر خانه طلاق مراجعه کنند و هیچ دفتر خانه ای نمی تواند طلاق را بدون رای دادگاه ثبت کند.

مدارک لازم براي طلاق توافقي:عقدنامه و شناسنامه زوجین مدارک لازم برای طلاق توافقی اگر کارت ملی را در دسترس نداشته باشید ولی شماره ملی را بدانید برای ثبت درخواست طلاق توافقی کفایت می کند در صورت در دسترس نبودن عقدنامه مي بايستي به دفترخانه اي که ازدواج کرده ايد مراجعه کرده و رونوشت اخذ نماييد.

نکته: در تمام مراحل طلاق توافقی در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد نمی باشد حتی مرحله ثبت طلاق در دفترخانه نیز می تواند با حضور وکیل و بدون حضور زوجین باشد. مزایای داشتن وکیل در طلاق توافقی

نکته: تا قبل از صدور رای طلاق توافقی (گواهی عدم امکان سازش) اگر هر کدام از زوجین حتی اگر توافق نامه امضاء کرده باشند و یا دادخواست طلاق را ثبت کرده باشند، در صورت پشیمانی، رای طلاق توافقی صادر نمی شود. اما پس از صدور رای طلاق توافقی بر طبق مواد 35 و 36 قانون حمایت خانواده اگر زوج (مرد) پشیمان شود و به دفترخانه برای ثبت طلاق نیاید امکان ثبت طلاق وجود نخواهد داشت مگر این که زن از مرد در ضمن رای دادگاه یا به صورت وکالت در طلاق (حق طلاق) وکالت در مراجعه به دفترخانه برای ثبت طلاق داشته باشد.

اما اگر زوجه (زن) بعد از صدور رای طلاق توافقی پشیمان شود زوج می تواند بدون حضور او به یکی از دفاتر ثبت طلاق مراجعه کند و طلاق را ثبت نماید البته باید دانست که در صورتی که طلاق خلعی باشد زوجه می تواند در ایام عده (سه طهر) از زمان ثبت طلاق به آنچه بذل کرده از مهریه یا غیر آن، مراجعه کند.

نکته: در طلاق توافقي خلعی اگر زن باکره و يا يائسه نباشد، از فاصله ثبت طلاق تا پايان عده مي تواند به آنچه بذل کرده رجوع کند. براي جلوگيري از اين کار مي بايستي از دادگاه خواست که در راي گنجانده شود که زن حق رجوع به مابذل را از خود ساقط کرده است (اصطلاح حقوقي است.)

نکته :توافقنامه اي که معمولا براي طلاق توافقي نوشته مي شود اگر منجر به ثبت طلاق نشود و يکي از طرفين پشيمان شود اثر حقوقي ندارد و از درجه اعتبار خارج است.

نکته: اگر زن باکره (دوشیزه) باشد دادگاه هاي تهران فقط گواهي بکارت پزشکي قانوني را معتبر مي دانند و اگر باکره نباشد صرف جواب آزمايش عدم بارداري هر آزمايشگاهي کفايت مي کند.

نکته :اگر يک از زوجين وکيل داشته باشد در هيچ يک از مراحل دادگاه نياز به حضور او نخواهد بود.

طلاق توافقی و امکان پاک کردن طلاق از شناسنامه: پس از ثبت طلاق، در صورت عدم نزديکي زوجين با ارائه حکم دادگاه و طلاقنامه به اداره ثبت احوال مي توان شناسنامه را تعويض کرد و شناسنامه سفيد اخذ کرد و در صورت نزديکي زوجين فقط با ثبت ازدواج بعدي شناسنامه تعويض خواهد شد.

* توضیحات کامل وکیل خانواده در خصوص "طلاق توافقی"(قسمت اول) (مشاوره حقوقی طلاق توافقی رایگان است)




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 10 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند. ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 7 عصر می باشد. مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد. 44963487 -44033677

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین وکیل دعاوی خانواده در تهران و آدرس parsayvokala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com